In ultima vreme, pe langa comenzile frecvente de injectoare pe care le avem, ne-am confruntat cu solicitari de pret pentru pompe noi de injectie denso. Noi am atras atentia inca de la defectarea regulatoarelor de presiune asupra posibilei existente a uzurii pompei de injectie dar curatarea injectoarelor a fost pentru unii o etapa derizorie. Iata ca celebra “pilitura de fier” isi face datoria si distruge usor sistemul de injectie. Pana la aparitia filtrului special de prefiltrare, puteti sa curatati rezervorul atunci cand unul din consumabilele sistemului de injectie se strica (injector, regulator de presiune). De asemenea, indiferent de filtrul de motorina folosit, la schimbarea acestuia, verificati daca in el se afla celebra pilitura. Nu intram in detalii asupra elementelor care se uzeaza in pompa de injectie ci atragem atentia ca pompa poate functiona si uzata, pilitura de fier produsa de aceasta distrugand restul sistemului de injectie.
Se poate repara, achizitionam o piesa noua sau alegem varianta second hand? Depinde foarte mult de modelul pompei respective. La majoritatea, o reparatie se apropie ca pret de valoarea uneia noi, achizitionate de la noi. Nu vrem sa influentam cititorul sa cumpere obligatoriu o pompa noua de la noi ci dorim sa atragem atentia asupra urmatorului aspect: aveti incredere in garantia oferita de reparator? Oare nu am inteles ca prima garantie pe care o primim este cea oferita de noi, asigurandu-ne ca facem totul conform manualului de uzina? Oare in garantia oferita de reparator sunt incluse si efectele secundare unei reparatii de proasta calitate (neinlocuirea tuturor pieselor impuse de producator, inlocuirea pieselor uzate cu piese clonate) sau doar faptul ca daca recidiveaza se recarpeste doar pompa in termenul respectiv? Si injectoarele care se pot uza astfel? Avem cateva experiente de acest gen in urma carora pilitura de fier a distrus injectoare noi, in doar 5 minute de functionare. Sa va reamintesc faptul ca un injector uzat poate topi cu succes un piston?
La anumite modele, pretul unei pompe second hand este atractiv dar de unde stiti ca este in stare buna de functionare? Doar o testare specializata pe banc poate da mai multe informatii si asta daca cel care o face este de buna credinta.
Iata si un exemplu unde 2 pompe de injectie second hand SUNT BLOCATE. Clientul a cumparat cele 2 pompe din dezmembrari, unde I s-a spus ca sunt demontate de pe motoare Toyota functionale. Exemplul de mai jos este valabil pentru orice pompa denso, indiferent daca sunt pentru tractoare sau masini mici. Cu mana pompele se roteau greu, ceea ce a dat de gandit cumparatorului. Am demontat pompa de transfer la una dintre ele si am fotografiat defectul, si anume, procesul de “uscare” a motorinei si transformarea ei in….depunere efectiva similara nisipului, de alta culoare dar de o consistenta ingrijoratoare. Imaginile de mai jos sunt graitoare.
Chiar si axul pompei este afectat cu aceste impuritati. Jocurile maxime admise in interiorul pompei la anumite elemente sunt de 0,1 mm…..ce credeti, are vreo sansa sa mai functioneze aceasta pompa cu piesele din interior???
Am postat toate acestea pentru a se intelege ca pompele denso demontate de pe masini, adica din reteaua de presiune, au o mare sansa sa se transforme in gunoi.
De asemenea, pompele second hand de pe masini dezmembrate pot avea acelasi grad de uzura ca cea de pe masina dvs. Poate la un opel meriva sau combo considerati ca nu merita efortul reparatiei preventive dar la un astra h sau j? Daca apare celebra pilitura de fier pompele trebuie demontate, curatate si inlocuite piesele uzate. Cei care doresc sa achizitioneze pompe second sunt rugati sa ne faca o vizita pentru a le “arata” gradul de uzura al pompei.
In concluzie….reparam pompele de injectie denso de inalta presiune sau le inlocuim cu altele noi??? Parerea mea….NOI NOUTE dar preturile practicate de noi sunt cu maxim 20% mai mari decat pretul unei reparatii.