O distributie pe lant care necesita demontarea motorului de pe masina, la o valoare de cca 1000 euro, si un mecanic foarte bun care poate inlocui acest lant deoarece documentatia de uzina este doar contra cost si exista acolo multi parametri importanti.
Masina consuma foarte putin si regenerarile, daca sistemul de injectie este in limite normale de uzura, se situeaza la cca 200 km in trafic urban gen bucuresti.
Ca si probleme intalnite enumeram
- electrovalva turbo
- senzori temperatura filtru particule
- lipsa etanseitate turbina
- fisuri furtun intercooler
- injectoare defecte
Ca sfaturi, enumeram
- NU SPALATI MOTORUL CU JET DE APA, exista pericolul aparitiei ruginii si blocarii injectoarelor in chiulasa.
2. Schimbati saibele de foc la 100.000 km parcursi. Curatati in acelasi timp injectoarele la ultrasunete
3. Alimentati numai cu motorina aditivata, contribuie la prelungirea vietii sistemului de injectie.
4. La orice mesaj SERVICE SOON mergeti la o diagnoza si rezolvati problema.
Coduri de eroare des intalnite
P0269—PROBLEME DE COMPENSARE A INJECTIEI LA INJECTORUL NR 3
P0272—PROBLEME DE COMPENSARE A INJECTIEI LA INJECTORUL NR 4
P0263—PROBLEME DE COMPENSARE A INJECTIEI LA INJECTORUL NR 1
Din pacate, aceste injectoare sunt practic imposibil de testat pe banc, test planul de la denso cu valorile concrete fiind secret. Testarea pe bancuri aftermarket este neconcludenta. Diagnosticarea sistemului de injectie ramane la indemana celui cu experienta si cu un tester adecvat.
O problema des intalnita este regenerarea frecventa a filtrului de particule. Diagnosticarea problemei necesita multa rabdare si analiza corecta a valorilor reale. Pentru o regenerare completa, cei 2 senzori ai filtrului de particule trebuie sa atinga o anumita temperatura de functionare.