In ultima vreme am fost invadati cu intrebari de genul: se adauga ulei 2T in motorina pentru o mai buna ungere a injectoarelor? Am avut client care in 10.000 km a distrus injectoare de nissan noi asa ca, pentru a afla mai multe detalii, am intrebat un atelier din strainatate care se ocupa in special cu denso. Publicam mai jos parerea lor. Atentie…exclus masinilor care au filtru de particule deoarece uleiul 2T il distruge.
S-ar parea ca este o greseala sa aditivezi cu ulei de motoare in doi timpi motorina ptr motoare Diesel common-rail, care sunt cu emisii reduse. Afirmatiaa este adevarata in unele cazuri. Vehiculele echipate cu injectii Bosch, Delphi sau chiar Siemens, nu au nevoie de asa ceva in general. De aceea nu veti vedea o imbunatatire semnificativa la capitolul performanta sau zgomot prin adaugarea de ulei in motorina. Dar daca aveti un motor cu injectie common-rail Denso fabricat intre 2005-2012 veti constata o schimbare. (Atentie….au luat ca reper 2012 ca fiind pentru ei anul in care s-au montat la denso filtrele de particule insa, anul este relativ. Practic, unde este filtru de particule, este interzisa aditivarea cu ulei 2T). Din punct de vedere teoretic: Adaugarea de ulei se face intr-un raport de 300:1. Adica la un litru de motorina 3ml de ulei ptr motoare in doi timpi. Motivul ptr care acest amestec este benefic este simplu. La sistemele de injectie common-rail Denso, aproape toate defectiunile tratate de atelierul nostru sunt datorate sau au legatura cu griparea componentelor. Injectoarele se blocheaza; jocurile se maresc si apare simptomul de “bataie la rece”. Adaugarea de ulei in motorina imbunatateste astfel lubrifierea componentelor care cedeaza din cauza griparii. Un alt lucru interesant este ca la folosire de injectoare tratate cu DLC (Diamond-Like-Coating), am observat o imbunatatire semnificativa a zgomotului motorului si vibratiilor. Tratamentul DLC aplicat injectoarelor noastre creeaza o suprafata foarte dura, cu frictiune redusa. Deci daca frictiunea este atat de importanta ne-am gandit sa incercam cu adaugarea de ulei in motorina si am fost surprinsi sa constatam ca functioneaza foarte bine.
Concluzia noastra:
Realitatea demonstrata este ca daca aveti un motor fabricat inainte de 2012, cu injectoare originale Denso, adaugarea in motorina de putin ulei ptr motoare in doi timpi va prelungi viata injectoarelor si va ameliora zgomotul si vibratiile motorului. Uleiul trebuie sa fie mineral, destinat motoarelor in doi timpi, cu continut redus de sulf, in proportie de 3ml la un litru de motorina.
Parerea noastra romaneasca acum: respectam parerea atelierului de mai sus si va lasam sa faceti un test. Respectati insa cantitatea deoarece un exces sigur va distruge injectoarele. Am intalnit si noi multe opeluri importante din italia si germania care aveau regulatorul de presiune imbacsit de ulei. O cantitate in exces de ulei 2T va bloca injectoarele…..