1. Chiar daca nu vi se pare important, curatati rezervorul in regim de urgenta. Pentru aceasta va recomandam o lucrare temeinica care presupune demontarea acestuia de pe masina. Curatirea sorbului este doar un control si se incadreaza in categoria “CARPEALA”. Gunoaiele care trec de filtru ,si veti vedea ca sunt destul de multe, sunt principalul motiv al arderii calculatorului de pompa.
2. Inlocuiti supapa control avans daca scurgerile de motorina au loc:
- sub masina. Scurgerile de motorina sunt o consecinta a defectarii supapei, fapt care duce la o functionare defectuoasa a motorului. Taierea conectorului si lipirea cu POXIPOL sau alti produsi similari se incadreaza in categoria “CARPEALA DE 2 BANI”, operatiunea cu pricina contribuind doar la cresterea venitului celui care o face. In faza terminala, supapa control avans produce “batai” zgomotoase ale motorului care impiedica utilizarea masinii. Zgomotul produs este similar celui produs de lovirea supapelor de catre pistoane. La inlocuirea supapei control avans analizati cu atentie cele 4 site de pe aceasta. Daca veti descoperi pilitura de fier sau gunoi, daca deja nu ati facut, urgentati sfatul nostru de la punctul 1.
- in calculatorul de motor. Binenteles, cea mai grava consecinta a defectarii supapei de control avans este urcarea motorinei pe fire in calculatorul de motor. Usor de depistat prin depunerile de praf umed in jurul conectorului calculatorului de motor dinspre botul masinii, defectul trebuie rezolvat in regim de urgenta deoarece arderea calculatorului de motor este iminenta, fiind doar o notiune de timp. Un calculator de motor nou costa cca 2500 lei si necesita programari speciale pe autoturism, singura varianta economa fiind second handul, pretul acestuia fiind in jurul a 200 euro. Bineteles, majoritatea posesorilor utilizeaza masina pana cand aceasta se …opreste. Nu cred ca trebuie sa fii inginer pentru a-ti da seama ca motorina nu are ce cauta intr-un modul electronic. Si, sa presupunem ca nu ma credeti atunci cand am sustinut inlocuirea acestei supape din motive tehnice dar pe cele economice??? Nu credeti ca pierdeti motorina de valoare mai mare decat contravaloarea piesei?
3. Un calculator original ISUZU de pompa costa 300 euro. Merita oare efortul financiar? Internetul abunda in oferte de reparatii calculatoare de pompa care mai de care atractive. Sunt oare o afacere pentru posesorul masinii sau pentru cel care….repara??? V-ati intrebat de ce modelele de OPEL cu motor isuzu 1.7 dti au “inundat” ROMANIA, in AUSTRIA-GERMANIA fiind adevarate exemplare de colectie? Raspuns simplu: tractarea masinii costa. Masinile respective sunt pe placul romanului deoarece costul unui km nu este foarte scump, daca se respecta reguli de intretinere de bun simt. Sa gandim practic: sa presupunem ca un calculator original care este garantat un an…..moare dupa acest an. Durata de viata este in stransa legatura cu cantitatea de mizerie din pompa de injectie si ma simt nevoit sa repet acest lucru pentru a pune posesorii la….curatare. La prima “ardere” permite o reparatie simpla care ne mai aduce minim un an de clipe fericite la volanul masinii. Cu o cheie de 10 fixa sau inelara, si cu un calculator batran dar functional in bord, minim 3-4 ani veti “dormi” linistit la volan, fara teama de a gandi la…tractatare. Am avut clienti care au avut minim 4-5 interventii pe cord deschis la aceste calculatoare si cautau cu disperare putina benzina pentru a scapa definitiv de povara numita ISUZU 1.7 DTI. Se spunea candva ca suntem prea saraci pentru a ….carpi masina!!!! Credeti-ma, acest calculator de pompa demonstreaza zicala anterioara. Calculati fiecare “contributia” la reparator, adaugati tractarea si costuri adiacente, nervi dusi la extrem….Daca v-ati hotarat sa va pastrati opelul inca 3-4 ani fara griji, contactati-ne!!!! Ganditi-va ca ati scapat de grija injectoarelor common rail (vezi DACIA LOGAN 1.5 dci) care au un pret piperat (combo, meriva, astra j) de minim 300 euro / bucata.
Sa va spun ce se intampla iarna cand motorina din calculatorul de motor, daca are noroc sa aiba o concentratie mare de apa, ingheata????? Sa va spun ca la modelele de OPEL CORSA cu acceasi motorizare de 1.7 dti, daunele sunt mult mai mari?
La primul semn de pornire dificila a masinii, masurati tensiunea de incarcare a alternatorului. Un alternator care nu incarca suficient este “criminalul” calculatorului de pompa.